AktualnościZe Świata

Firma EnergyOr pobiła rekord lotu wielowirnikowca

Niedawno pisaliśmy o dronie zasilanym wodorem. Jak zapewniają jego konstruktorzy wodór magazynowany pod ciśnieniem w ramie drona pozwala nawet na 4h lotu – są to jednak póki co tylko przypuszczenia, bo nie zostały przeprowadzone takie próby w locie. Tymczasem inna firma EnergyOr Technologies Inc. z Kanady zademonstrowała wielowirnikowiec, który również dzięki paliwie wodorowym i przy masie 6kg całej konstrukcji utrzymywał się w powietrzu aż 3h 43 minuty i 48 sekund, a cały lot został nagrany.

Firma EnergyOr – jak sama objaśnia – zaprojektowała i zbudowała ogniwa paliwowe, które w pewnej mierze bazują na rozwiązaniach z branży motoryzacyjnej. Nacisk położono na ich użytkowanie w ekstremalnych niskich i wysokich temperaturach, przy zmianach wysokości i ciśnienia oraz przy różnych warunkach atmosferycznych (wilgoć, pył) – czyli uwzględniono wszystko to, z czym może spotkać się dron w powietrzu podczas lotu.

Cały projekt od samego początku był tworzony z myślą o rynku komercyjnym. Firma chce wprowadzić swoje rozwiązania w dziedzinie zasilania dronów wszędzie tam gdzie od bezzałogowców wymaga się długich czasów pracy i dalekich przelotów np. przy dostarczaniu przesyłek, inspekcjach różnych sieci np. gazowych czy trakcji elektrycznych, w rolnictwie czy akcjach poszukiwawczych SAR.

Warto również wspomnieć, że pierwszy lot wielowirnikowca EnergyOr z nowymi ogniwami paliwowymi odbył się już 16. marca 2015 i wtedy przy masie ok. 10kg dron utrzymał się w powietrzu przez 2h i 15 minut. Co więcej – nie jest to rekord tej firmy jeśli chodzi generalnie o drony, bowiem już w 2011 roku dzięki ogniwom tej firmy dron FAUCON H2 utrzymywał się nieprzerwanie w powietrzu przez 10h, jednak FAUCON H2 to płatowiec, a te z natury mają zdecydowanie dłuższe czasy lotów niż wielowirnikowce.

Dron FAUCON H2
Dron FAUCON H2

Aktualnie firma EnergyOr jest na etapie poszukiwania stragicznych partnerów biznesowych, którzy pomogą we wprowadzeniu ich wynalazku na rynek i głęboko wierzą, że tym samym uda im się zrewolucjonizować branżę dronów. Z pewnością jest na to szansa, bowiem obecne zasilanie dronów bateriami z ogniwami stałymi jest niestety ich słabym punktem i w wielu dziedzinach wyklucza zastosowanie UAV.

Poprzedni

IP: Parada Robotów - Droniada - już jutro na terenie Muzeum Lotnictwa w Krakowie

Następny

Parada Robotów - Droniada 2015 - krótka relacja

Brak komentarzy

Skomentuj artykuł

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *