AktualnościPrzegląd prasy

Przegląd dronowej prasy – 18.02.2019

Zapraszam na kolejny przegląd prasy związanej z rynkiem BSP w Polsce i na świecie. W tym wydaniu będzie kilka informacji o potencjale ekonomicznym rynku, o DJI GEO 2.0, nowym Biuletynie Bezpieczeństwa ULC oraz pomyśle szwajcarskiej firmy na budowę lądowiska dla dronów na warszawskiej Pradze.

Rozwoju rynku BSP może przynieść gospodarce nawet do 913 mld zł

W zależności od tempa rozwoju rynku korzyść dla gospodarki może wynieść od 310 mld zł (w scenariuszu pesymistycznym) do 913 mld (w scenariuszu optymistycznym). Aktualnie wartość całego rynku szacowana jest na ok. 140 mln zł, a w ciągu najbliższych 7 lat ma rosnąć w tempie 47 proc. rocznie.

Więcej predykcji rynkowych z ekonomicznego punktu widzenia można przeczytać w artykule, który ukazał się na portalu: www.rynek-lotniczy.pl.

Na warszawskiej Pradze budują lądowisko dla dronów załogowych?

Swiss Consortium

W sieci pojawiły się dokumenty mówiące o projekcie „Drone Database”, który zakłada budowę m.in. lądowiska dla dronów załogowych przez firmę Swiss Consortium. Lądowisko powstałoby przy ulicy Nieporęckiej. Paradoksalnie ten fakt najbardziej zaczęła nagłaśniać pobliska restauracja, która już zapowiedziała protesty.

„Oczywiście wszyscy lubimy sobie od czasu do czasu polatać, poszybować jednak w tym przypadku musimy kategorycznie zaprotestować ponieważ świadomi jesteśmy niebezpieczeństw jakie niosą ze sobą drony.”

Nieco więcej na ten temat napisał portal aviation24.pl.

DJI zablokuje dostęp dla lotnisk również w Europie

DJI Geo 2.0
Źródło: https://www.dji.com/pl/newsroom/news/dji-refines-geofencing-to-enhance-airport-safety-clarify-restrictions

Technologia DJI GEO 2.0 zakładająca o wiele dalej idące blokady dronów niż obecne NFZ (No-Fly-Zone) obejmie również Europę. DJI GEO 2.0. ma chronić lotniska tworząc wokół nich duże obszary o granicach poziomych i pionowych, z których najszczelniej strzeżone mają być części w osi pasa – tam gdzie do lądowania i po starcie odchodzą samoloty znajdujące się wciąż na stosunkowo niewielkiej wysokości. Mowa tu nawet o 6 kilometrach od lotniska – nie tak jak do tej pory bezpośrednio przy lotnisku.

GEO 2.0 zostanie wprowadzone do końca lutego 2019 na terenie 32 państw europejskich. Więcej na: www.pasazer.com oraz w newsroom DJI.

Nowy numer Biuletynu Bezpieczeństwa ULC z artykułem o drona

Biuletyn Bezpieczeństwa ULC 1(7)/2019

Miałem olbrzymią przyjemność i zaszczyt napisać do najnowszego numeru Biuletynu Bezpieczeństwa ULC artykuł o BSP w kontekście zmian prawnych i tym samym poziomu bezpieczeństwa, które z nich wynikają. Polecam serdecznie – wersja PDF.

 

Poprzedni

Powołano Pełnomocnika Ministra Infrastruktury ds. BSP

Następny

Nowe stawki opłat lotniczych na rok 2019

Brak komentarzy

Skomentuj artykuł

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *