AktualnościPrawoZe Świata

Nowe rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/639 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/947

Dnia 13 maja 2020 r. opublikowane zostało rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/639  zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/947, znane od zeszłego roku. Rozporządzenie to wprowadza dwa scenariusze standardowe.

Zgodnie z zapowiedziami Urzędu Lotnictwa Cywilnego pojawiły się dwa podstawowe scenariusze standardowe STS-01 i STS-02:

  • STS-01 – Operacje w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS nad kontrolowanym obszarem naziemnym w środowisku zaludnionym
  • STS-02 – Operacje poza zasięgiem widoczności wzrokowej BVLOS z udziałem obserwatorów przestrzeni powietrznej nad kontrolowanym obszarem naziemnym w środowisku słabo zaludnionym

Dwa powyższe scenariusze będą stosowane w Kategorii Szczególnej lotów, do której będą dopuszczeni operatorzy z wyższymi uprawnieniami (m.in. z obecnymi świadectwami kwalifikacji UAVO), które będą dopuszczać do realizacji lotów wg scenariuszy standardowych)

Oficjalną wersję rozporządzenia znajdziecie tutaj: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2020.150.01.0001.01.POL&toc=OJ:L:2020:150:TOC lub bezpośrednio do pobrania tutaj.

Jeśli treść powyższego artykułu była dla Ciebie przydatna lub ciekawa możesz postawić mi kawę, którą uwielbiam i motywuje do dalszego pisania ;)

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Poprzedni

Nowy dron Matrice 300 RTK i kamery Zenmuse H20

Następny

Rozstrzygnięcie konkursu na książki "Drony" Wiktora Wyszywacza

3 komentarze

  1. 22 maja 2020 at 13:45 — Odpowiedz

    Hej, tej części nie rozumiem.
    ______
    f)
    muszą być wykonywane z użyciem bezzałogowego statku powietrznego, który jest oznaczony jako klasa C5 i spełnia wymogi tej klasy, jak określono w części 16 załącznika do rozporządzenia delegowanego (UE) 2019/945, i jest eksploatowany z aktywnym i zaktualizowanym systemem jednoznacznej zdalnej identyfikacji.
    _____

    Jak można się powoływać na klasę C5 skoro nie została ona ustanowiona w 2019/945. Opinia 5/2019 nie wydaje się być wiążącą.

    Jak uzyskać klasę C5 dla BSP wprowadzonych już na rynek nie mogę sobie tego wyobrazić że wszystkie drony zostaną nagle uziemione i trzeba będzie czekać na zezwolenia na operację.

    Pozdr

    • 24 maja 2020 at 19:34 — Odpowiedz

      Klasy C5 i C6 zostały zdefiniowane dla kategorii szczególnej (Specific).

  2. 27 maja 2020 at 00:24 — Odpowiedz

    Klasy C5 i C6 zostały zdefiniowane w kat. szczególnej, ale ta klasa tyczy się dronów, które zostaną wyprodukowane w 2022 . „Stare drony” tylko do latania w polu.
    Mylę się?

Skomentuj artykuł

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *