AktualnościZ Polski

Ruszyła kampania społeczna „Drony – lataj bezpiecznie”

Organizatorem kampanii jest Fundacja LOT CLASSIC, a jej twarzami są m.in. takie osobistości jak Jerzy Makula – Kapitan LOT i wielokrotny mistrz świata w akrobacji szybowcowej, Joanna Wieczorek – ekspert prawa lotniczego, Ireneusz Oziembała – Kapitan Embraera 170, instruktor pilot i operator dronów oraz Stefan Malczewski – członek zarządu PLL LOT.

W ramach kampanii on-line i powiązanej z nią strony http://lataj.pro możemy sprawdzić swoją wiedzę na temat prawa lotniczego w kontekście dronów i odpowiedzieć na 18 pytań. Nie są one zbyt trudne, ale osoby latające typowo rekreacyjnie i nie mające dotąd do czynienia z przepisami prawa lotniczego w kontekście dronów, mogą mieć pewne trudności z odpowiedziami.

Patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Cyfryzacji i… póki co tyle ;).

Moja opinia

Bardzo się cieszę, że taka kampania ruszyła i że angażuje się w nią tak duża firma jak PLL LOT, Ministerstwo Cyfryzacji czy Fundacja LOT CLASSIC z Jerzym Makulą na czele – moim guru, jako że jestem niedoszłym szybownikiem (choć wciąż żywo zainteresowanym tą dziedziną lotnictwa).

Mam pewne obawy co do „dopracowania” tej kampanii.

Dostałem od znajomego „cynk”, że kampania outdoor’owa (mówiąc wprost: na billboardach) oficjalnie już ruszyła w sobotę (dzięki Radek).

"Drony - lataj bezpiecznie" - billboard
„Drony – lataj bezpiecznie” – billboard

Stwierdziłem, że nie będę o tym trąbił u siebie na stronie pierwszy tylko poczekam, jak się informacja rozejdzie i kiedy to mnie trafi z innego źródła. Jest poniedziałek i… w sumie nic nie słyszałem o tym. Może ruszyła tylko w Warszawie i tylko na billboardach, więc mam prawo nie wiedzieć.

Czekam zatem na radio i telewizję lub chociaż szeroko zakrojoną kampanię w internecie, bo bez tego to – nie oszukujmy się – jej zasięg będzie marginalny.

 

Kampania "Drony - lataj bezpiecznie"

Druga sprawa to sama strona – wygląda na niedopracowaną. Jest wprawdzie prosta i takie zapewne było jej założenie, ale:

  • raz kampania ma nazwę „Drony – lataj bezpiecznie” a raz (w opisie w stopce) – „lataj profesjonalnie” – sam tekst w stopce wygląda na ucięty i niedokończony;
  • strona nie została zoptymalizowana pod wyszukiwarki (nieuzupełnione meta-tagi), ale to można pominąć
  • akcji patronuje DroneRadar, PAŻP i kilka innych firm – czemu nie ma jakiegoś menu z odesłaniami do tych stron, czy raczej do ich podstron, żeby dowiedzieć się więcej – co to jest DroneRadar i jak korzystać aplikacji, jak ją zamówić, gdzie pobrać wniosek o lot w CTR ze strony PAŻP?
  • brak infografik jak w kampanii „Lataj z głową” ULC, brak jakichś prostych filmów animowanych pokazujących jak latać bezpiecznie amatorsko, sporo tekstu, który mówi o tym, żeby „latać bezpiecznie”, ale nie uczy „jak to robić” lub gdzie znaleźć informację (PAŻP, DroneRadar) żeby się czegoś dowiedzieć;

Kampania "Drony - lataj bezpiecznie" - quiz

Mam wrażenie, że strona internetowa została „wypuszczona do sieci” za wcześnie i zwyczajnie nie została dopracowana w odpowiedni sposób. Oczywiście podobne zarzuty można mieć do kampanii „Lataj z głową” zorganizowanej przez ULC, ale tamta strona ma już 3 lata i fajnie byłoby zrobić kampanię o lepszej treści i większym zasięgu niż poprzednik.

Poprzedni

Statystyki UAVO 2013 - 2017

Następny

Dronlink.com – nowa wyszukiwarka firm i usług UAV

Brak komentarzy

Skomentuj artykuł

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *