AktualnościPrawoZ Polski

Nowe wnioski o wydanie i wymianę świadectw kwalifikacji UAVO

Ponieważ już jutro wchodzi w życie nowe prawo dotyczące świadectw kwalifikacji UAVO, ULC zaktualizował już wnioski o wydanie i wymianę UAVO na nowe. Są one dostępne do pobrania na stronie internetowej: http://ulc.gov.pl/pl/drony/4003-swiadectwa-kwalifikacji-egzaminy

Jednocześnie Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, że informacje praktyczne dotyczące wymiany starych świadectw kwalifikacji UAVO na nowe pojawią się na dniach w osobnym komunikacie. Proszę zatem o chwilowe wstrzymanie się z zadawaniem „trudnych pytań” – najlepiej będzie poczekać na komunikat z ULC, będzie to najbardziej pewne źródło informacji ;).

 

Jeśli treść powyższego artykułu była dla Ciebie przydatna lub ciekawa możesz postawić mi kawę, którą uwielbiam i motywuje do dalszego pisania ;)

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Poprzedni

Obowiązek szkolenia UAVO bez względu na wcześniejsze egzaminy

Następny

GoPro Karma wycofany ze sprzedaży

15 komentarzy

  1. 7 listopada 2016 at 11:08 — Odpowiedz

    A czy wiadomo coś o wzorze INOP?

    • 7 listopada 2016 at 11:15 — Odpowiedz

      Niestety nic, trzeba tworzyć samemu.

  2. 7 listopada 2016 at 17:50 — Odpowiedz

    Warto dodać, że obecne uprawnienie podstawowe np. MR na nowym świadectwie stanie się już uprawnieniem dodatkowym. Oznacza to, że jego data ważności skróci się z 5 lat do 3 lat… Skandal!

  3. 8 listopada 2016 at 14:57 — Odpowiedz

    Ok, czy w takim razie może ktoś mi zarzucić że mam źle przygotowane?

    • 8 listopada 2016 at 14:59 — Odpowiedz

      Tak, ULC, ale musiałby być bardzo wredny. W rozporządzeniu jest napisane co ma być w INOP więc de facto ULC nie na żadnego obowiązku publikowania wzoru.

  4. 8 listopada 2016 at 15:34 — Odpowiedz

    Punkt 1 Instrukcji operacyjnej powinien brzmieć: „dane podmiotu świadczącego usługi lotnicze”.
    No właśnie, a co jeśli dany podmiot nie posiada działalności gospodarczej i wobec tego nie może świadczyć USŁUG?

    • 8 listopada 2016 at 15:45 — Odpowiedz

      Jeśli nie świadczy usług to mu UAVO nie potrzebne, bo nie lata komercyjnie, więc może stosować przepisy dla modelarzy?

  5. 8 listopada 2016 at 15:59 — Odpowiedz

    UAVO może być potrzebne, aby np. polatać rekreacyjnie w mieście, z zachowaniem bezpiecznej odległości.

    • 8 listopada 2016 at 16:04 — Odpowiedz

      Obawiam się, że tak się nie da. Taki lot podchodzi pod inny niż rekreacyjny/sportowy i trzeba by spełnić wymagania z załącznika 2, czyli kamizelka, INOP itd. Trzeba by zapytać ULC, ale od PAŻP już słyszałem zalecenie, żeby takie loty traktować w całości wg Załącznika 2, a nie tylko wyrywkowo co nam pasuje.

  6. 8 listopada 2016 at 16:13 — Odpowiedz

    Moim zdaniem (jeżeli się mylę, proszę poprawić i uargumentować) operator posiadający UAVO i wyposażony w kamizelkę, INOP, oraz naklejkę na BSP, może wykonywać lot rekreacyjny nad miastem (oczywiście zachowując wszystkie wytyczne bezpieczeństwa). Jeżeli dane miasto objęte jest dodatkowo stefą CTR to w formularzu mamy możliwość zaznaczenia opcji „lot rekreacyjny”.

    • 8 listopada 2016 at 16:21 — Odpowiedz

      Dokładnie tak samo uważam, po prostu lot jest rekreacyjny, ale z zastosowaniem Załącznika 2-go. Co do formularza dla CTR i tamtejszych „lotów rekreacyjnych” – może się o niego starać operator bez UAVO, stąd taka opcja.

  7. 8 listopada 2016 at 16:32 — Odpowiedz

    Czyli jednak UAVO może być potrzebne dla osób nie świadczących usług komercyjnych 🙂

    • 9 listopada 2016 at 10:34 — Odpowiedz

      Nie takie jest jego zastosowanie, ale jeśli ktoś lubi sobie utrudniać rekreację papierkologią i formalnościami to pewnie, że tak 🙂

    • 9 listopada 2016 at 11:33 — Odpowiedz

      Jak chcesz latać w mieście modelem powyżej 600g to raczej UAVO jest Ci potrzebne, bez tego musisz trzymać się z dala od ludzi i budynków.

      • 9 listopada 2016 at 11:48 — Odpowiedz

        Tylko po co hobbystom latać w mieście? Nad ludźmi, budynkami? Po to jest zapis, że jeśli chcesz rekreacyjnie bez UAVO to szukasz sobie łączki poza terenami zabudowanymi w odległości 100m od najbliższych budynków i 30m od ludzi i aut i tam latasz. Sam latam rekreacyjnie od 10 lat i nigdy nie widziałęm potrzeby, żeby to robić w środku miasta śród zabudowań. To, że są ludzie, którzy chcą latać REKREACYJNIE komuś nad głowami to już zupełnie inna kwestia… 😉

Skomentuj artykuł

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *